امیر شهید هدایت دشت پا

امیر شهید هدایت دشت پا

امیر شهید سرتیپ دوم ستاد حاج هدایت دشت پا
امیر شهید هدایت دشت پا

امیر شهید هدایت دشت پا

امیر شهید سرتیپ دوم ستاد حاج هدایت دشت پا

امیر پوردستان در مراسم چهلم در اصفهان

سرتیپ ستاد امیر احمد رضا پوردستان بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت امیر ˈهدایت دشت پاˈ که در حسینیه سید الشهدا (ع) ارتش در اصفهان برگزار شد، گفت: سختی های جهان در برابر روح های بزرگ بسیار کوچک است.

وی ادامه داد: شهدا برای آسایش دیگران سختی ها را بر خود تحمیل کردند و این نشان از روح بزرگ آنهاست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: شهدای انقلاب اسلامی در مکتب امام حسین (ع) شاگردی کردند و جان خود را در راه اهداف عالی انقلاب اسلامی آماج گلوله ها قرار دادند.

وی با اشاره به فرازی از خاطرات شهید چمران گفت: دست نوشته های این شهید بزرگ انقلاب نشان از بزرگی روح او دارد و همه انسان هایی که آنها را مطالعه می کنند از زمین جدا خواهند شد.

امیر پوردستان با اشاره به سختی هایی که حضرت زینب (س) در راه خدا تحمل کرد، گفت: ایشان در اوج این سختی ها در برابر کسانی که می خواستند زخم زبان به ایشان بزنند می فرمودند جز زیبایی ندیدم.

وی تصریح کرد: اصحاب امام حسین (ع) در کربلا جز به انجام وظیفه به چیز دیگری نمی اندیشیدند و از همین رو آسمانی و جاودانه تاریخ شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) در دو ماه قبل، گفت: این رزمایش بخشی از توان نظامی نیروهای مسلح ارتش، سپاه، انتظامی و بسیج را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به نقش گروه 55 توپخانه ارتش اصفهان در رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش، گفت: امیر دشت پا از فرماندهان رشیدی بود که در این رزمایش نقش کلیدی داشت و گروه 55 توپخانه ارتش را با سرعت و دقت بسیار چینش کرد.

یک کارشناس دینی نیز در این مراسم با اشاره به تاکید قرآن مبنی بر جاودانگی شهدا، گفت: انسانهایی که در راه باطل قرار دارند از دید قرآن انسانهای کر و کور هستند.

حجت الاسلام سید علی بدری افزود: امروز نیز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی که با هدف ضربه زدن به مسیر حق تلاش می کنند جزو همین کر و کوران هستند.

وی ادامه داد: در برابر یاران باطل، اصحاب حق قرار دارند که زندگی مادی خود را فدا و زندگی جاودانه آخرت را خریداری می کنند و در این دنیا نیز راه، نام و یاد آنها جاودانه خواهد شد.

وی تصریح کرد: سربلندی، اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون همین فداکاری ها است.

در مراسم مزبور فرماندهان ارشد ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و امنیتی، شهردار، نمایندگان اصفهان، نماینده استاندار و نماینده امام جمعه اصفهان و جمعی از مردم شهید پرور حضور داشتند.

امیر هدایت دشت پا فرمانده گروه 55 توپخانه ارتش در اصفهان، در رزمایش بزرگ و مشترک محمد رسول الله (ص) در منطقه جاسک، فرماندهی توپخانه منطقه رزمایش را بر عهده داشت و پس از بازگشت از این ماموریت به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.